Protestantse Kerk in Nederland

Privacyverklaring kerk Privacyverklaring kerk
Privacyverklaring Gereformeerde kerk Nieuwe Pekela

De kerkenraad van de Gereformeerde kerk in Nieuwe Pekela is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.

·         www.nieuwe-pekela.protestantsekerk.net
·         scriba-gk.nwpekela@kpnmail.nl
·         Scriba p/a Kerkstraat 1, 9663CA Nieuwe Pekela

De scriba is aangewezen als functionaris gegevensbescherming. Hij/zij is te bereiken via scriba-gk.nwpekela@kpnmail.nl

Persoonsgegevens die wij verwerken
De Gereformeerde kerk Nieuwe Pekela verwerkt uw persoonsgegevens doordat u lid bent van deze kerkelijke gemeente. Deze worden bijgehouden in het Protestantse ledenbestand LRP.

·         Voor- en achternaam
·         Adresgegevens
·         Telefoonnummers
·         E-mail adres
·         Geslacht
·         Geboortedatum
·         Doop- en/of belijdenisdatum en plaats
·         Trouwdatum en plaats
·         Overlijdensdatum en plaats
·         Burgerlijk staat en naam partner
·         Bankrekening nummer

Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken
De Gereformeerde kerk Nieuwe Pekela verwerkt voor sommige aangesloten personeelsleden en vrijwilligers het Burgerservicenummer (BSN). Dit is nodig voor de afhandeling van de opgaaf inkomsten belasting/premie volksverzekering.

Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken
De Gereformeerde kerk Nieuwe Pekela verwerkt uw persoonsgegevens in een ledenbestand LRP (Leden Registratieprogramma Protestantse kerk) voor de volgende doelen:

·         Het afspreken van pastorale bezoeken.
·         Het bijhouden van verjaardagen en jubilea van leden.
·         Het samenstellen van jaarboekje met adresgegevens.
·         Het bepalen van de wijkindeling

Geautomatiseerde besluitvorming
De Gereformeerde kerk Nieuwe Pekela neemt niet op basis van geautomatiseerde verwerking besluiten over zaken die (aanzienlijke ) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hierom besluiten die worden genomen door computerprogramma's en/of -systemen, zonder dat daar een mens (bv. een lid van de kerkenraad) tussen zit.

De Gereformeerde kerk gebruikt de volgende computerprogramma's of systemen:

·         Leden programma van de Protestantse kerk Nederland, LPR
·         Boekhoudprogramma Agro
·         Microsoft Office 365 (opgeslagen binnen de Europese unie)
·         Website kerk via Protestantsekerk.net

Hoe lang worden persoonsgegevens bewaard
De Gereformeerde kerk Nieuwe Pekela bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt noodzakelijk is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Het gaat hier over de gegevens van leden en overleden leden.

Op de website van Gereformeerde Kerk Nieuwe Pekela worden algemene bezoekgegevens bijgehouden, waaronder het IP-adres van uw computer en het tijdstip van opvraging en gegevens die uw browser mee stuurt. Deze gegevens worden gebruikt voor analyses van bezoek- en klikgedrag op de website. Gereformeerde Kerk Nieuwe Pekela gebruikt deze informatie om de werking van de website te verbeteren. Deze gegevens worden zo veel mogelijk geanonimiseerd en worden niet aan derden verstrekt.

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen (verwijderen kan alleen als u uw lidmaatschap beëindigd). Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door de Gereformeerde kerk Nieuwe Pekela.

U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering van uw persoonsgegevens sturen naar scriba-gk.nwpekela@kpnmail.nl

Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u dan een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook nummers onderaan het identiteitsbewijs) , paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken op uw verzoek.

de Gereformeerde kerk wil u er tevens op wijzen dat u de mogelijkheid heeft om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens.
Dit kan via de volgende link: Autoriteitenpersoonsgegevens.nl

Hoe wij persoonsgegevens beveiligen
de Gereformeerde kerk Nieuwe Pekela neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegd toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijzigingen tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze scriba via scriba-gk.nwpekela@kpnmail.nl of via een ander lid van de kerkenraad.

Inloggen

Kerkdienst, Lutherse kerk
datum en tijdstip 21-04-2024 om 10:00 uur

meer details